Jan 19, 2009

Tak Ok Sangat Sekarang Ni

Aku pernah mati dulu.

Kau dah boleh panggil aku a dead man walking.Tapi sesungguhnya aku hanya pernah hampir mati.Aku cuma koma.Sekurang-kurangnya aku sudah begitu hampir dengan kematian.Jadi kau boleh panggil aku an almost-dead man walking saja.

Ketika tu aku tingkatan 4.

Muda lagi.

Bila kali pertama aku buka mata kat Hospital Gleneagles tu,aku berjanji pada diri sendiri yang aku akan hidup lavishly.Aku mau buat apa yang aku mau.

Tapi ianya hanya boleh di kira semi-anarchy kot.Sebab aku masih tinggal sama mak dan ayah waktu tu.But of course,I really went for it.Walaupun sekadar untuk ala kadar.

Pada fikiran aku waktu tu,kalau aku mati lagi sekali pun,sekurang-kurang nya aku dah bersedia.I have live my life well.So there will not be any regret for me.

And it was yesterday.

Hari ni aku bangun dan tiba-tiba dapat berita yang seorang kawan aku kehilangan ayah yang dia sayang.Meninggal dalam tidur.

Aku tersentak.

Apa kata,kalau benda tu jadi kat aku?

Jawapan nya,aku memang tak bersedia lagi.Banyak benda masih aku tak capai dan paling penting sekali,aku rasa aku sangat muda untuk mati.

Tapi kalau dah di takdirkan apa nak buat ye tak.Tak perlu nak takut atau cuba mengelak.Ia tetap akan sampai,kau bersedia atau tidak.

Cuma aku akan mati dalam keadaan terkilan je lah.

Kesian.

2 comments:

epifah said...

makan hash brownies kat amsterdam dulu jom.mati pun masuk neraka pastu.huhu. bersabar lah bnyk2 yea. al fatihah.

Amir Syafiq said...

epi:jum.hahaha i loike brownies very much nyums:p