Mar 14, 2009

Tengah Hari Juara-Juara

Hari ni aku merantau keluar;keluar dari Teesside.Dunia aku sepanjang 2 minggu berada di sini.

Aku pergi ke Stockton.

Tak sangka,Stockston lagi sejuk dari Middlebrough.Serius sejuk.Mungkin sebab tempat tu dekat dengan laut dan musim sejuk pun masih lagi di penghujung.

Dalam sejuk-sejuk tu,Amin buka cerita yang mak dia dah berjumpa dengan girlfriend dia pula.Galak sungguh dia bercerita.Sudah lah dia dapat balik Malaysia musim panas ni.

Ahh aku pun nak balik jumpa mak abah sama Hunny juga.Tapi aku ada masalah sikit.Tak banyak,sikit saja tapi agak menganggu.

Dan dia tak berhenti cakap pasal benda tu dengan aku.Dia tau benda besar macam ni yang boleh buat aku jadi lemah.Tapi aku senyum,tak mau konflik-konflik ni.Aku dah janji kena sentiasa positif.

Memang tak ada benda yang mampu halang dia bercakap pasal benda ni.

Aku pun ingat macam tu.

Tapi rupa-rupanya tengah hari tadi,sewaktu Dossena menyumbat gol keempat Liverpool; dia menikus.Laa peminat Manchester United rupanya.

Aman hidup aku.

Fuh~

2 comments:

Q said...

mir..kalau ko bukak locker si amin tu..melambak baju MU..budak itu gay berkote panjang..cyes panjang kote die..hahahaha!!! di budak bilik aku dulu..

Amir Syafiq said...

Q:yeh?bahaya plak.boleh mendatangkan kemudaratan.hehe.