Jun 23, 2009

Matahari Matahari

Umur aku sekarang dah cecah lapan belas.Dah tua rasanya.Untuk kehidupan sepanjang ini aku dah capai segalanya.Tapi aku tak pernah anggap semua apa yang aku capai sebagai kejayaan,tak pernah aku rasa sebarang kejayaan total.Aku tak pernah menang trofi pertandingan catur,aku tak pernah menang kejuaraan Grand Slam.Tapi aku berani cakap yang segala pengalaman yang aku kutip dari hidup aku gunakan sebagai pengajaran.Mana satu baik,aku akan simpan elok-elok di dalam kotak memori,yang buruk pula aku akan kutip dan cuba untuk tidak mengulanginya lagi.

Aku tak pernah sempurna.Ada perkara tu aku akan buat sengaja atau tidak dan menyakitkan hati kau.Ramai yang sakit hati dengan aku,aku tau.Walaupun kau tak boleh buat apa-apa tentang ni,aku harap kau semua lupakan saja kejahatan yang aku pernah buat pada kau semua.Aku minta maaf pada kau semua.Mungkin kau semua anggap segala kebahagiaan yang aku ada sekarang ni adalah hasil usaha aku dengan berbuat jahat pada kau semua.Maafkan aku.

Sekarang aku bahagia.Aku ada keluarga aku,aku ada Cinta aku dan kawan-kawan baik yang tak habis-habis memberi cahaya pada aku.Aku mungkin kaget dalam membalas kembali apa yang dia semua bagi pada aku.Tapi manusia ada masa-masa bodoh dia.Jadi aku harap kau semua tak usah lah berkecil hati pada aku.Aku dah tak jahat macam dulu.Sekarang aku cuma fikir nak menjadi tua bersama kau semua saja.Dan kau juga Cinta.Maafkan aku kalau aku dah buat kau marah sama aku.Kau saja yang aku nak.

No comments: