Jun 12, 2009

Dia Tengah Marah

Cuti musim panas merupakan cuti yang di tunggu-tunggu oleh semua orang yang berada di negara yang beriklim 4 musim.Waktu ni di mana cuaca menjadi panas mengikut kulit mereka dan secara amnya,segala sektor yang berkaitan dengan perkhidmatan dan pelajaran akan bercuti.Aku pun turut terlibat juga.Aku ingin balik ke Malaysia tapi aku di nasihatkan untuk tunggu dan menikmati segala panorama yang ada di England.Mana aku nak pergi?Aku tau England besar dan macam banyak nak pakai duit.Buat masa ni,aku ingat nak pelan-pelan jelajah Northeast region.

Kawan-kawan aku sudah ada pun yang balik ke Malaysia bercuti.Aku tengok bukan main melompat terkinja-kinja nak balik.Cis tak tahu ke aku pun cemburu?Aku pun ada mak abah dan Cinta juga di Malaysia.Kalau diikutkan berani,mau saja aku masuk dalam baggage Amin kat bawah ruang tamu tu.Buang semua baju dan masuk.Nasib aku tak berani.

Kemungkinan besar aku akan menghabiskan cuti musim panas aku ke Manchester atau Liverpool.Di situ merupakan tempat yang melahirkan muzik yang selalu berkumandangan dalam lappy aku.Silap-silap haribulan,aku boleh makan fish and chips dengan Steven Gerrard dekat Liverpool.Si Hasnol pula asyik mengajak untuk ke Sepanyol tapi aku kalau boleh alang-alang merantau sampai keluar eropah ingin sekali nak pergi Disneyland Paris,sambil-sambil bercuti situ boleh survey tempat bulan madu dengan Cik Epifah nanti;menyelam sambil minum air orang cakap.

Semua ni masih lagi impian aku.Masa aku ada 3 bulan saja.Terhad untuk pergi mana-mana.Tapi percaya lah yang aku akan berusaha untuk menggembara melihat tempat orang.Entah bila lagi aku nak datang ke sini.

1 comment:

syafiqah said...

kirim salam sama gerrard! :P