Jun 11, 2009

Awan Biru Buat Aku Gila

Musim panas di Middlesborough bukan lah seperti di rancangkan.Iklim di sini bertukar-tukar ikut suka hati.Kau tak akan rasa panas selamanya dan kau tak akan rasa sejuk untuk masa yang panjang.Bagi menambahkan garam pada luka,ia akan hujan dan angin yang datang bersama hujan akan membawa hawa yang sejuk.Bukan rancangan yang baik untuk kau menjemur kain.Macam aku,sudah masuk tiga hari pakaian aku di ampaian.Esok nak pergi kenduri,apa cerita sekarang ni pergi kenduri doa selamat pakai baju tengkorak?

Ketika aku di Malaysia tak lama dulu,aku pernah menghadiri penerangan ringkas tentang cara hidup di England.Aku di janjikan yang kami takkan di curahkan hujan yang banyak kerana menurut Mr. Norman Paddington,Middleborough atau Teeside berada di Northeast region yang mana kurang mengalami sebarang musim hujan atau lebih di namakan dry area.

Tapi jangkaan aku adalah meleset sama sekali.Hanya penerangan dia tentang cara hidup malam mat saleh di sini saja yang boleh pakai.Mr Norman Paddington tu mana pergi aku pun tak tau.Kalau aku nampak kereta Rolls Royce dia,mesti aku siku side mirror.Sebenarnya cara hidup malam mat saleh sini nampak meriah sekali;kalau di sini disko yang paling hips nama dia The Crown.Setiap kali lalu depan The Crown,mesti aku teringin sangat nak masuk.Tapi wajah comel mak abah dengan Cinta mesti akan muncul dalam kepala.Tu yang buat kadang-kadang aku tarik nafas panjang juga tu nak jengah masuk kepala.

Tapi sekarang ni,disko tak disko.Aku kena cari cara macam mana nak keringkan baju.Kena pakai baju terbaik untuk kenduri doa selamat kat Ayersome Street esok.Mana tau kot-kot ada peraduan King and Queen.Silap haribulan boleh bawa balik hamper Danone.

No comments: