Jul 31, 2009

Cerobong Asap

Aku orang yang optimis.Mungkin juga seorang yang sangat sangat positif.Hidup penuh keyakinan je.Buat apa yang aku percaya dengan sepenuh hati tanpa fikirkan apa keputusannya kemudian.Serius siapa yang rapat dengan aku,akan cakap aku macam tu.

Tapi kadang-kadang tu,sempadan optimis aku dan over confident agak tipis.Ni abah aku la selalu cakap, 'Hidup jangan over confident sangat,nanti tak dapat hati kecewa'.Banyak kali juga aku macam ni.Aku berusaha bersungguh-sungguh dan mengharapkan keputusan dia juga akan sepadan dengan usaha.

Tak semua akan jadi sepadan dengan usaha kita.Kita boleh merengek,kita boleh mengharap,dan kita boleh berusaha.Tapi tak semua akan ikut kehendak kita.Aku tak pernah salahkan nasib.Kalau ada,ada lah dia.Cuma aku takkan mengalah selagi tak dapat sebarang keputusan.Tapi bagi aku tak apa lah kalau sakit hati sebab over confident atau apa-apa;sebab aku tau---kalau pun aku mati,aku tak pernah mati tanpa berusaha.

No comments: