Jul 4, 2009

Hidup Aku Untuk Aku Hidup.

Sewaktu aku kecil dulu,aku boleh di katakan antara cucu yang rapat dan paling hommies sama tok aku.Aku anak sulung mak aku,yang juga anak bongsu dalam keluarga dia.Jadi bila aku lahir,aku boleh di label sebagai cucu paling kecil dalam keluarga.Jadi secara tak langsung,aku pun turut di manjakan oleh nenek aku dan pakcik makcik aku.Gila mewah hidup gua waktu tu,apa minta semua dapat.Nasib waktu tu Proton tak keluar kereta Gen 2 lagi waktu tu.Kalau tak,mesti dah dapat.

Tapi mak abah aku tidak lah manjakan aku sangat.Mereka tegas dengan aku agar tak ada lah aku nak jadi bimbo bila dah besar macam sekarang.Walaupun macam tu,perhatian semua orang tetap terhadap aku.Sikit-sikit Syafiq,sikit-sikit Syafiq;umur lima tahun pun aku dah merasa hidup macam selebriti.Kadang-kadang tu terasa lelahnya.

Lagipun waktu tu aku sekeluarga tinggal dengan tok aku.Agaknya depa dua nak teman tok aku;sejak tok wan meninggal,dia hidup seorang.Seronok tinggal dekat kampung,tambah-tambah lagi bila tengahari.Member paling rapat aku waktu tu nama dia Asrol,dia jiran belakang.Segala aktiviti aku akan jalankan sama dia.Tapi bila aktiviti kena rotan dengan mak dia,aku tarik diri.Tak gemar sangat kena piat tu.Menyengat rasa dia.

Bila aku fikirkan balik bila aku dah besar macam sekarang,rasa tu buat aku rasa bahagia.Tapi sekarang benda tu dah hilang.Rumah tok aku dah jadi bengkel sejak dia meninggal,pakcik makcik aku semuanya makin tua,Asrol tu entah kemana,aku pun dah makin berumur dan tidak lagi di manjai.Aku agak ni lah kot pusingan kehidupan.

-------------------------------

Tak semua benda berkekalan.Dan kita yang tinggal ni,mesti jalan ke depan.Pandang ke belakang untuk buat peringatan.Memang dah adat.


2 comments:

Mc Izzy said...

dulu2 ko ada main sampan polesterin tak? aq ada

Oshin Da Vinnci said...

itu br piat telinga...
lum agi...

cubit perot..

mahu buasir 3 hari...hahahhaha