Apr 3, 2009

Perbezaan

Sepanjang hidup ni,apabila aku pusing belakang;aku akan dapati perkara yang jarang aku buat ialah berterima kasih pada abah aku.Bukan lah kerana aku ni anak derhaka atau apa,tapi sikap tegas dia buat aku rasa janggal untuk bermesra dengan dia.Aku rasa hormat dengan dia.

Abah aku pun tidak lah suka bertegas tak kena tempat.Cuma aku rasa,memang sepatutnya dia bersikap macam tu supaya anak-anak dia dapat di kawal dan membesar menjadi orang yang berguna.

Aku pernah ingat lagi,sewaktu tu aku masih darjah tiga.Seorang sepupu aku bercerita tentang untuk meningkat naik darjah empat,harga-harga buku akan meningkat dengan sangat banyak,RM 500 macam tu.Bagi seorang kanak-kanak yang suka freak out,aku menangis.Aku takut abah tak ada duit untuk menanggung pelajaran aku selepas itu.Habis lah aku,aku fikir.Kemudian dia datang dan dia pegang kepala aku.Dia cakap dia akan tanggung semuanya.Janji aku hanya akan belajar elok-elok.Lepas tu aku kembali tenang.Rasa seronok bila kau dapat perlindungan yang kau nak.

Tapi aku tetap kecewakan dia.Waktu muda dan darah panas.Banyak kali aku nampak dia kecewa dengan aku.Tapi walau banyak mana sekalipun dia kecewa dengan aku,dia tak pernah putus asa untuk aku.Mahu pun adik-adik aku yang lain.

Walaupun macam mana aku usaha dan apa saja outputnya.Aku tau,abah akan ada belakang aku dan rasa bangga dengan aku.

6 comments:

Ain said...

yeah ,
thats right :D

zana said...
This comment has been removed by the author.
zana said...

abg pit!!
sedih larr bcer:(

Ain said...

father always do that to me
' Kemudian dia datang dan dia pegang kepala aku.Dia cakap dia akan tanggung semuanya.Janji aku hanya akan belajar elok-elok '
i`m sad when i read that sentences
D:

Ain said...

1) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
2) الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
3) الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
4) مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
5) إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
6) اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ
7) صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
Amin......

plasterakuluka said...

basah jugak atimu kn nyah ~
berjaga diri lah d sana ya.
:DDD

p/s:dtg la kenuri kawen bulan 6 ney.
:D