Sep 18, 2009

Apa Ada Raya Tahun Ni?

Puasa dah hampir tamat.Tak lama lagi boleh lah aku membelek redtube.com.Lama sangat rasanya aku tinggalkan benda tu.Bertambah ceria lah sedikit hari-hari aku lepas ni.Puasa kali ni agak menduga segala kesabaran,iman atau fizikal dan mental.Tak terlepas dari ujian dari tuhan.Tapi walaupun macam mana,fizikal aku tetap berubah.Ketika kawan-kawan lain jatuh 2-3 kilogram,aku pula sibuk naik 3 kilogram.Buat penat je tahan lapar.Bertambah gemuk ada lah.Tapi nasib ibadah terjaga.

Sekarang di Middlesborough tengah di awal musim luruh.Keadaan dia sejuk sampai ke tulang.Sudah lah heater dalam bilik aku nazak,mati segan hidup tak mau.Jadi keadaan agak sejuk dan memeritkan.Beraya dalam sejuk lah aku kali ni.

Persiapan untuk hari raya aku kali ni agak sederhana.Tiada apa pun yang di beli kecuali sehelai baju Union Jack.Ya raya aku kali ni berprinsip punk-rock;moden habis!Sebenarnya aku tak ada mood untuk menyambut Aidilfitri kali ni.Ya lah,kali pertama jauh dengan keluarga dan kawan-kawan.Sejuk je lagi pulak.Rasa macam nak terajang je sesiapa yang hinggap depan mata.

Raya aku kali ni pun agak malap sebab aku dah mula sibuk dengan research dan assignment.Minggu ni saja tiga report nak tulis;dah lah sejuk,nak menghadap laptop lagi.Ketar-ketar menahan marah je aku.Dengan dua presentation lagi,memang sayu aku sambut raya.

Kali ni pun aku agak mengalami masalah wang.Bayangkan dalam tangan sekarang ni pun hanya ada sepuluh pound.Fiver karang buat topup,fiver lagi aku buat duit makan.Gila sedih raya bengkrap-bengkrap.Kalau ada kawan-kawan yang sudi,tolong lah email aku minta nombor akaun aku di sini.Nak juga aku merasa raya seperti kau orang.Tapi sekali lagi aku laki tabah,tak mudah hilang fokus dalam hidup.Kita kena cool.Nanti-nanti ada lah tu.

Kami di sini menyambut Aidilfitri dalam hari ahad.Agak awal dari kau semua yang tinggal di Malaysia.Padan muka(haha!).Aku mungkin akan berangkat ke Durham untuk sambutan raya dengan pelajar Malaysia di sana.Ya raya aku agak sayu berbanding kemeriahan yang kau orang rasa di Malaysia.Baru sekarang aku faham apa maksud Sudirman waktu dia nyanyi Dari Jauh Kupohon Maaf.

Malaysia memang rock.

No comments: